Trzecia część Intensywnego Kursu Arts Gestalt Therapy with Children and Adolescents z Jonem Blendem (UK). 21-23 czerwca 2018.

warsztat psychoterapii dzieci i młodzieży

Trzecia część Intensywnego Kursu Arts Gestalt Therapy with Children and Adolescents z Jonem Blendem (UK). 21-23 czerwca 2018.

Trzecia część Intensywnego Kursu Arts Gestalt Therapy w pracy z dziećmi i młodzieżą. Tematem  jest praca z traumą i wstydem.Warsztat praktycznych umiejętności pracy z dzieckiem zainteresuje zarówno tych, którzy stosują podejście Gestalt, jak też tych, którzy chcą odkryć własną relację z wewnętrzną kreatywnością i spontanicznością. Warsztat skierowany jest do psychoterapeutów, psychologów, doradców i trenerów pracujących z dziećmi w szkołach, szpitalach i innych miejscach. Dla osób, które uczestniczyły w części I i II, stanowi dokończenie Kursu. Może być również traktowany jako samodzielny warsztat.

 

WARSZTAT

Warsztat czerpie inspirację z pionierskiej pracy terapeutki Gestalt Violet Oaklander (www.vsof.org). Stanowi okazję do rozwijania umiejętności i technik angażujących dziecko  w terapeutyczny dialog poprzez używanie środków artystycznych. Dla wielu dzieci łatwiejsze jest wyrażanie swoich emocji poprzez obrazy, metafory, a nie przez słowa. Używają swoich umiejętności kontaktowania się (zmysły, ciało, uczucia i intelekt) jako narzędzi budowania relacji/więzi. Młodzi ludzie przeżywający trudności często mają niejasny/niejednoznaczny obraz siebie. Tworzenie dobrych, satysfakcjonujących kontaktów z nauczycielami, rodzicami, rówieśnikami i samym sobą może być dla nich problematyczne i stanowić przyczynę wielu zmagań. W konsekwencji ograniczają zdrową ekspresję swoich emocji.

Terapia Gestalt przez Sztukę umieszcza relację między terapeutą a dzieckiem w centrum terapeutycznego procesu. Ułatwia odkrywanie emocjonalnych blokad, umożliwiając dziecku odzyskanie kontaktu z własnymi emocjami, ciałem, naturalną zdolnością radzenia sobie w życiu.

RAMY TEORETYCZNE

  • Arts Gestalt Therapy
  • somatic experiences
  • teoria wczesnych wzorców ruchów rozwojowych Ruelli Frank
  • podejście Violet Oaklander

 


PROWADZĄCY
Jon Blend MA Dip Child CQSW
www.gacp.co.uk

Jon jest terapeutą Gestalt, dziecięcym terapeutą integratywnym, superwizorem, trenerem i muzykiem. Przez wiele lat pracował w dzieciecej psychiatrii oraz prowadził praktykę prywatną. Jon uczy psychoterapii w dwóch wiodacych instytutach treningowych
w Londynie. Jest członkiem EAITSCYP, trenerem współpracującym w Oaklander Foundation. Jego zainteresowania to terapeutyczna funkcja muzyki, muzykalność komunikatywna i wszelkie formy Creative Art Therapy. Jest autorem kilku artykułów z tej dziedziny.

Jon jest autorem rozdziału o traumie nastolatków wydanego w książce “Relacyjne dziecko, relacyjny umysł” (Harris, Lee, Gestalt Press’s). Jest żonaty, wychowuje przybrane dzieci.

NIE MA JUŻ MIEJSC NA TEN WARSZTAT! OBECNIE TWORZYMY LISTĘ REZERWOWĄ (ZAPISY PRZEZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY W ZAKŁADCE KONTAKT)

Inwestycja: 1700 PLN (1600 PLN DLA UCZESTNIKÓW WSZYSTKICH 3 CZĘŚCI)
ilość miejsc w grupie: 14
Wpisowe 800 PLN do 15.03.2018

Warsztat jest prowadzony w języku angielskim.
Istnieje możliwość noclegu w warunkach materacowych

Cały warsztat i materiały szkoleniowe będą tłumaczone na język polski.
Obecnie lista wstępna jest pełna. O miejscu na liście uczestników decyduje wpłata wpisowego (data)